0

Smartfonowy rynek jest w obecnych czasach dość poukładany, a w rankingach sprzedaży smartfonów najwyższe szczeble osiągają dobrze znane już marki. Temat ten jest jednak ciekawy, gdyż wiele świeżych marek pnie się co raz wyżej do góry. Sprawdźmy zatem jak minął rok 2019 w świecie smartfonów. 

Kończący się rok nie przyniósł zbyt rekordowych przychodów dla producentów smartfonów. Według najnowszego raportu Counterpoint Research wiadomo które marki królują na rynku smartfonów. Warto zaznaczyć, że research został przeprowadzony przed okresem świątecznym, gdzie zyski są zwykle wyższe. Oczywistym królem w sprzedaży smartfonów jest producent z Cupertino, czyli Apple. Od lat producent zajmuje pierwsze miejsce w rankingu całościowych zysków w świecie smartfonów. Producent generuje aż 66% całkowitych przychodów w tej branży. Na dodatek trzeci kwartał wcale nie był zbyt optymistyczny, gdyż jedynie 32% wszystkich przychodów ze smartfonów w trzecim kwartale na całym świecie trafiło do kieszeni Apple. 

Drugie miejsce także nie jest zaskoczeniem – tutaj uplasował się Samsung. Koreański producent nadal utrzymuje spory udział na rynku, lecz daleko mu do gigantycznych zarobków konkurenta z Cupertino. Samsung zgromadził 17% ogólnych zysków na rynku smartfonów. Na ten sukces składa się przede wszystkim powodzenie serii A, oraz Note10. 

Po głównym duecie w tym rankingu przyszedł czas na wyróżnienia dla chińskich marek. Następne miejsca w tym rankingu zajmują Huawei, Oppo, Vivo i Xiaomi. Chińscy producenci usilnie starają się utrzymać swój kawałek smartfonowego rynku. Opcji zakupowych przybywa, a to dobry ruch, gdyż klienci mają duży wybór podczas zakupów. 

Jak widać, smartfonowy rynek raczej nie ulega wielkim rewolucjom. Apple i Samsung mają na nim ugruntowane pozycje i prędko ta sytuacja się nie zmieni. 

Źródło: gsmarena.com

Samsung Galaxy Note10 i Note10+ z One UI 2.0

Wcześniejszy wpis

Google Pixel 4 XL – recenzja

Następny wpis

Powinny Ci się spodobać

Więcej w Android