0

Sytuacja marki Huawei jest trudna. Sprawa jest bardzo nagłaśniana i dociera do szerokiej grupy odbiorców. Potencjalni klienci mogą czuć obawy przed zakupem ich smartfonów. Czy jednak przez tą sprawę obniżyło się zainteresowanie flagowcami chińczyków?

Według Reutersa, strony porównawczej produktów o nazwie PriceSpy, odnotowano znacznie niższe wskaźniki kliknięć w ciągu ostatnich czterech dni. Jak twierdzi, nie tylko dostawcy sieci i giganci technologiczni odwracają się od Huawei. W ciągu ostatnich czterech dni telefony spadły na popularności – otrzymują prawie połowę mniej kliknięć niż w zeszłym tygodniu w Wielkiej Brytanii i 26% mniej na arenie światowej.

PriceSpy ma wgląd w klientów w Finlandii, Francji, Norwegii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Na zaistniałej sytuacji mogą skorzystać konkurenci. Strona odnotowała wzrost klikalności o 13% w przypadku urządzeń Samsung, podczas gdy Xiaomi osiągnęła 19% więcej kliknięć w tym samym czasie.

Cała sytuacja jest zatem bardzo trudna i odbije się na wynikach sprzedażowych, na niekorzyść Huawei. Głównym problemem jest dostęp do systemu Android. Tu jednak wiadomo, że marka pracuje nad własnym systemem operacyjnym. Negocjacje cały czas trwają, a być może sprawa zostanie rozwiązana pokojowo.

Jak widzimy na niepowodzeniu producenta zyskują Samsung i Xiaomi. Ta lista jest zapewne dłuższa. Cel dla konkurencji jest ważny, bo w grę wchodzi duża rzesza jednego z najpotężniejszych graczy na rynku smartfonowym. Trzymam jednak kciuki za Huawei, bo wprowadza wiele innowacji w świecie urządzeń mobilnych.

Źródło: gsmarena.com

Nokia 8.1 – recenzja

Wcześniejszy wpis

Kolejny składany smartfon od Samsunga?

Następny wpis

Powinny Ci się spodobać

Więcej w Android