0

Sony to marka znana w wielu działach elektroniki. W wielu domach znajdziemy telewizory, słuchawki czy kina domowe z ich logo. Znajdą się również zwolennicy ich smartfonów z serii Xperia. Niestety Sony w tej ostatniej dziedzinie nie wiodło się zbyt dobrze w 2018 roku.

Marka opublikowała ostatnio informacje finansowe na temat sprzedaży ich smartfonów w 2018 roku. Liczby te potwierdzają złą passę producenta w ostatnim czasie. W zeszłym roku Sony sprzedało 6,5 milionów smartfonów. Jest to o 51.85% mniej niż w roku 2017, kiedy z magazynów znikło 13.5 milionów urządzeń. Pod względem finansowym to o  225,7 mld jenów japońskich mniej niż rok wcześniej, co stanowi spadek o 31%.

Omawiany dziś producent nie ma łatwo wśród dzisiejszej konkurencji. Jest skutecznie wypierany przez największych konkurentów takich jak Samsung czy Apple, ale także na jego niekorzyść wpływa działalność producentów z Chin. Sony jednak nie daje się wyrzucić z branży, próbując nadal wprowadzać nowe pomysły.

Na pewno nie można im zarzucić kopiowania konkurencji. Do tej pory w portfolio Japończyków nie znajdziemy smartfona z notch’em. Urządzenia te mają również ciekawy design, który od zawsze był rozpoznawalny. Obecnym pomysłem japońskiej firmy jest ekran w proporcjach 21:9. Dodatkowo postanowiono posprzątać w nazewnictwie nowych modeli.

Jak widzimy Sony również stara się wywalczyć swój kawałek rynku smartfonowego. Czekam na kolejne pomysły Japończyków i ich powodzenie.

Źródło: pocketnow.com

Nowe wieści na temat flagowca Redmi

Wcześniejszy wpis

Nowy model z Chin, czyli Vivo Z3x

Następny wpis

Powinny Ci się spodobać

Więcej w Android