Zmiany w przypadku największych i najpopularniejszych serwisów, platform zachodzą dosyć powoli. Nie można zrobić zbyt dużej rewolucji użytkownikom jeśli chodzi o wygląd czy funkcjonalność chociażby ze względu na to, że użytkownicy nie będą wiedzieć co z czym się tak właściwie je. Dlatego też najczęściej takie rewolucje zachodzą przez dłuższy czas stopniowo, a także są poparte odpowiednio długotrwałymi testami. W ostatnim czasie sporą rewolucję jeśli chodzi o wygląd przeszła mobilna wersja platformy Gmail. Zniknął charakterystyczny czerwony kolor na rzecz większej ilości bieli. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku najnowszej wersji Facebooka.
Twórcy według pierwszych screenów poszli w podobną stronę jak twórcy nowej aplikacji Gmaila. Zyskaliśmy więcej bieli, ikony są czytelniejsze, a przy tym błękit został w wielu wypadkach zredukowany do absolutnego minimum. Całość przypomina stylistyką nie tak dawno odświeżoną wersję Messengera i widać, że Facebook chce zunifikować wygląd całej platformy. Całość wygląda przyjemnie dla oka, choć moim zdaniem dużej rewolucji nie ma co się spodziewać.
Jak stać się posiadacze nowej wersji Facebooka na system sygnowany zielonym robocikiem? Przede wszystkim musisz być beta testerem aplikacji na Androida, po drugie trzeba mieć nieco szczęścia bowiem aktualizacja „wskakuje” sama – po prostu pojawia się monit o nowej łatce w sklepie Google Play.
Podoba Wam się nowa stylistyka Facebooka na Androida? Czy jednak wersja z znaczną ilością kolorów bardziej Wam odpowiada. Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: phonearena.com