Od zera do bohatera czyli jak Xiaomi w siedem lat dokonało niemożliwego

Xiaomi powstało w 2010 roku jednak historia tej marki zaczyna się w okolicach roku 2004 gdy to Amazon wykupił za 70 milionów dolarów chiński sklep z multimediami – Jayo. Jak to się ma do głównego tematu artykułu? Jedną z osób zarządzających w wyżej wymienionej firmie był Lei Jun – aktualny prezes Xiaomi, panuje przekonanie, że pieniądze te pomogły mu stworzyć firmę która aktualnie znajduje się na piątym miejscu pod względem sprzedaży smartfonów na świecie.

Pierwszy telefon Xiaomi – Mi 1 został zaprezentowany w sierpniu 2011 roku. Czym więc zajmowała się firma przez cały rok poprzedzający jego premierę? Pierwszą działalnością firmy było stworzenie modyfikacji Androida znanej prawie na całym świecie – MIUI, nawiązywało ono stylistyką i prostotą do iOSa. Marka od początku wzorowała się na Apple pod względem przykładowo marketingu, lekkiego i prostego designu czy też sposobu ubierania się prezesa firmy.

Historia Xiaomi

Debiutanckie urządzenie Xiaomi miało sprzedać się w 300 tys. egzemplarzy, finalnie sprzedało się ich siedem milionów. Mi 1 był tańszy prawie o 40% w porównaniu do swoich rywali – oznaczało to gwarantowany sukces. Jego następca – Mi 2 sprzedał się już w ilości dwukrotnie większej – 14 milionów. Każdy następny flagowiec z serii Mi zdobywał coraz to większą ilość nabywców. Nie zapominajmy także o sukcesach serii Redmi – dobrze wiadomo jak dużą rolę odgrywają one w polskich sklepach. Aktualny flagowiec – Xiaomi Mi 6, który miał premierę w pierwszym kwartale 2017 roku, w drugim sprzedał się w 30 milionach egzemplarzy – jest to połowa łącznych sprzedanych urządzeń tej marki w roku 2014. Firma w 2017 roku sprzedała 92 miliony urządzeń – oznacza to 74% wzrost w porównaniu do roku zeszłego – 53 miliony.

Historia Xiaomi

Na czym polega sukces Xiaomi? Mamy tu do czynienia z kilkoma czynnikami – ceną, długim wsparciem a także mnogością dostępnych produktów. Wytwory chińskiej marki zawsze były tanie dlatego tak dobrze przyjęły się w Indiach gdzie producent jest największym w kraju. Jakiś czas temu założyciel firmy ogłosił że ich produkty nigdy nie przekroczą marży 5%, zapowiedział też, że jeżeli coś takiego będzie miało miejsce to firma zrekompensuje klientom zwiększony wydatek. Długie wsparcie to drugi i równie ważny czynnik, Xiaomi sukcesywnie wybija się ponad standardowe dwa lata aktualizacji. Ostatnią dużą aktualizację nakładki – MIUI 9 otrzymała większość urządzeń włącznie z Mi 2 która premierę miała w 2013 roku. Daje nam to wsparcie dla urządzenia mającego 5 lat – takim wynikiem nie może pochwalić się nawet samo Apple. Trzecim czynnikiem jest ilość produktów oferowanych przez Xiaomi – producent ten poza smartfonami sprzedaje również – laptopy, ubrania, sprzęty AGD, telewizory, akcesoria elektroniczne, maszynki, szczoteczki i wiele innych.

Historia Xiaomi

Źródło: Xiaomi