Facebook kopiuje rozwiązania znane ze Snapchata

Na przestrzeni ostatnich lat kilkukrotnie na technologicznych portalach była wspominana Polska, jako ten kraj, który jako pierwszy otrzymuje daną funkcjonalność czy nowy sprzęt. Często się zdarza, że jesteśmy w samym ogonie, choć w przypadku Facebooka zostaliśmy wyróżnieni. O co tak właściwie chodzi? Jeśli korzystacie na co dzień ze Snapchata takie rozwiązanie zdecydowanie już znacie.

Messenger Day bo tak ta opcja została nazwana pozwala na przygotowanie krótkiego filmiku czy zdjęć, które dodatkowo okrasić możemy własnym podpisem czy naklejką. Następnie dzielimy się nimi ze swoimi znajomymi. Identyczne rozwiązanie ma już Snapchat, tak właściwie cała platforma bazuje na tym rozwiązaniu i dzięki niej Snap zdobył taką popularność. Widać, że pozostali również chcą nieco uszczknąć tego tortu dla siebie przygotowując u siebie podobne rozwiązania. Najpierw był Instagram (notabene, również należący do Zuckeberga, podobnie jak sam Facebook), a teraz przyszła kolej na Facebooka. Tak właściwie to aplikacji Messenger, w której to opcja Messenger Day się pojawiła. Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że ta funkcjonalność dostępna jest tylko dla użytkowników z Polski. Jako pierwsi na świecie mamy możliwość sprawdzenia działania Messenger Day.

Jednak czy faktycznie takie rozwiązanie jest nam potrzebne na Facebooku? Okaże się zapewne po jakimś czasie jak to będzie funkcjonowało wśród samych użytkowników Facebooka, jednak osobiście uważam, że robienie kombajnu do wszystkiego nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Możliwe, również że po tych testach w Polsce finalnie Zuckerberg wycofa się z całego pomysłu i nie pojawi się ta opcja u wszystkich użytkowników Facebooka na całym świecie. Zamierzacie korzystać z Messenger Day?