Google zamierza włączyć na stałe do programu swojej corocznej konferencji I/O konkurs Google Play Awards. Wyniki jego pierwszej edycji poznaliśmy w maju. Jakby tego było mało, parę dni temu zakończył się Google Play Indie Games Festival. Nietrudno zauważyć że niejako zdublowano tu jedną z wcześniej już nagradzanych kategorii. Myślę jednak że to dobry krok. Samodzielnym twórcom gier, małym i początkującym studiom trudniej przebić się przez lawinę mobilnych produkcji. A co jakiś czas spod ich rąk wychodzą interesujące gry i aplikacje. Odrobina rozgłosu z pewnością im nie zaszkodzi.
Do finału festiwalu zakwalifikowano siedem gier, a ostatecznymi zwycięzcami zostały trzy tytuły. Wszystkie są już obecne od jakiegoś czasu w Google Play i zdążyły zebrać całkiem sporą liczbę pochlebnych opinii. Warto podkreślić że są dostępne za darmo, choć kuszą płatnymi dodatkami i „drogami na skróty”. Oto trójka laureatów:
Orbit – Playing with Gravity
Numbo Jumbo
bit bit blocks
Z pozostałej czwórki finalistów trzy gry wciąż czekają na publikację w Google Play. Natomiast zręcznościówkę Parallyzed, również darmową, można bez przeszkód pobrać z oficjalnego sklepu. Sądzę że zasługuje ona na uwagę w takim samym stopniu jak zwycięzcy.
Wszystkich autorów gier biorących udział w finale nagrodzono prezentami, między innymi biletami na I/O 2017, tabletami K1 i zestawami Android TV Nvidii oraz zestawami deweloperskimi Tango. Indie Games Festival odbył się w Los Angeles i spotkał się z ogromnym zainteresowaniem ze strony niezależnych twórców mobilnych gier. Google idąc za ciosem zapowiedziało jego dodatkową edycję, której gospodarzem będzie Wielka Brytania. Można spodziewać się że na zaproszenie pozytywnie odpowie wielu europejskich deweloperów, dla których podróż do Kalifornii okazała się barierą.
Źródło: Android Developers Blog