1

Koreański producent podzielił się swoimi wynikami finansowymi za drugi kwartał bieżącego roku i całość nie wygląda najlepiej, szczególnie gdy przyjrzymy się wynikom dotyczącym działu mobile.

LG przez ostatnie trzy miesiące, czyli od kwietnia do końca czerwca, sprzedało 13,9 miliona smartfonów, co jest wynikiem lepszym o 3% od wcześniejszego, pierwszego kwartału 2016. Jednak trzeba wziąć pod uwagę jeden fakt. Na przełomie właśnie pierwszego i drugiego kwartału debiutował LG G5. Flagowiec koreańskiego producenta, co powinno pozytywnie się odbić na sprzedaży w całym II kwartale, ale jednak znaczących wzrostów nie ma, co osobiście mnie martwi. Dla porównania, pozostali giganci rynku sprzedawali znacznie więcej smartfonów – Samsung 77 milionów, Apple 40,4 miliona, a Huawei 31 milionów. Widać wówczas faktyczną przepaść, jaka dzieli poszczególne miejsca na podium.

Jak sprzedaż przekłada się na sam zysk? LG zapewnił sobie przy takim poziomie sprzedaży wpływy rzędu 12,05 miliarda dolarów (sam dział mobile to 2,86 miliarda dolarów). Po odcięciu wszystkich kosztów, koreański producent zarobił ponad 500 milionów dolarów, jednak gdy przyjrzymy się jedynie działowi mobile, ten już przyniósł straty wysokości 132 milionów dolarów.

Koreański producent liczy, że kolejne półrocze będzie zdecydowanie owocniejsze. Kondycje, szczególnie działu mobile, powinny poprawić nowe premiery urządzeń. Wśród nich najpewniej znajdzie się następca V10. Tego smartfona oficjalnie powinniśmy poznać na zbliżających się wielkimi krokami targa IFA w Berlinie, które rozpoczynają się na początku września

Xiaomi Redmi Pro królem średniej półki?

Wcześniejszy wpis

Netflix lekiem na całe zło VOD w Polsce?

Następny wpis

Powinny Ci się spodobać

Więcej w Android