Google nie stoi w miejscu

Światowy gigant rozwija się, a rozwój wiąże się zmianami. Dzisiaj zaprezentowano nam odświeżony logotyp. Mi się podoba.

Z poprzednim logotypem spotykaliśmy się codziennie od 19 września 2013 roku. Po niecałych dwóch latach właśnie dzisiaj na głównej stronie google.com pojawił się nowy napis. Jeżeli chodzi o sam logotyp to jest to niesamowity skok. Zmieniono krój czcionki, przez co moim zdaniem korporacja chce się nam stać jeszcze bliższa. W jaki sposób? Poprzednio mieliśmy do czynienia z czcionką szeryfową. praktycznie od 1999 roku napis google nie zmieniał się w niczym oprócz zabawy światłem, cieniem i wypukłościami. Dawna czcionka nawiązywała do książek, krój czcionki szeryfowej lepiej się czyta na papierze. Google mówiło na „Patrzcie! My dajemy wiedzę!” i faktycznie to robili.

Logo_Google_2013_Official.svg

Poprzednie logo 19.09.2013 – 1.09.2015 r.

Z czym kojarzy mi się nowy logotyp? No cóż. Font bezszeryfowy to domena monitorów i komputerów. Jest to więc wyraźny sygnał, że internet i technologia dominują w dzisiejszym świecie. Dalej idąc, grubszy font jest bardziej zabawny – dziecinny. Zatem Google się do nas łasi „Patrzcie jakie z nas słodziaki!”. Widniejące na końcu wyrazu „e” kontynuuje swoją wymowę zapoczątkowaną w 1999 roku, krzyczy Enjoy! – baw się, zupełnie jak logo Pepsi.

googlelogo_color_300x104dp

Nowe logo 1.09.2015 r. –

Patrzę więc na ten logotyp i podoba mi się. Jest zabawny, ma w sobie pozytywny ładunek energii, ja jednak wiem w swoim polskim szarym sercu, że za tą wierzchnią warstwą hamburgerowego uśmiechu czai się potężna korporacja.