Dobre bo polskie – b-interaktive GmbH

Przyszedł kolejny poniedziałek, więc od razu przechodząc do sedna, zapraszamy Was do lektury kolejnej części cyklu tym razem o studiu b-interaktive GmbH.

Nazwa studia oraz pochodzenie nazwy firmy.

b-interaktive GmbH. Nazwa oddaje charakter naszych gier – skoncentrowanych na interaktywnej rozrywce dla całej rodziny. Zależało nam, żeby kojarzyła się z aktywnością, ruchem, zabawą, dobrym samopoczuciem, bo takie właśnie tytuły tworzymy.

Historia powstania studia.

Wielu z nas gry mobilne projektowało jeszcze w czasach, gdy smartfony spotkać można było tylko w filmach science-fiction. 😉 Wtedy też rozpoczęła się współpraca z partnerami zza granicy, która doprowadziła do powstania studia (b-interaktive GmbH jest firmą polsko-niemiecką).

Aktualna liczba pracowników.

Obecnie zatrudniamy ponad 30 osób w Polsce (nasze biuro mieści się w Gliwicach, prawdziwej kopalni talentów!) oraz w Niemczech, pod Dortmundem.

Mobilne produkcje do te pory wydane.

Naszą specjalnością są gry mobilne dla całej rodziny. W portfolio mamy przede wszystkim mobilne wersje popularnych gier planszowych, jak Chińczyk (na świecie znany jako Mensch ärgere Dich nicht, Don’t get angry), Kości (Kniffel, Yahtzy), Warcaby (Dame, Checkers), Młynek (Mühle, Mill) czy Wykreślanka (Wortsuche, Wordsearch). Obecnie koncentrujemy się na wersjach multiplayer, pozwalających na wspólną zabawę z przyjaciółmi i losowymi przeciwnikami z całego świata. Niedawno wypuściliśmy też grę zręcznościową z innowacyjnym sterowaniem – Full Ahead!. Przyjęła się doskonale w krajach azjatyckich.

Platformy mobilne na jakich wydajecie swoje tytuły.

Staramy się, by nasze gry były dostępne dla użytkowników wszystkich możliwych platform mobilnych, czyli iOS, Android, Windows Phone. Projektujemy też aplikacje dla Windows 8. Co ważne, wszystkie aplikacje z funkcją multiplayer są crossplatformowe, co oznacza, że mogą w nie wspólnie grać użytkownicy posiadający różne urządzenia i systemy operacyjne.

Gry aktualnie w produkcji.

Jesteśmy w przeddzień wydania najważniejszego tytułu w tym roku, czyli quizu muzycznego Emoji Stars. Zabawa polega na opisywaniu i zgadywaniu piosenek za pomocą emotikon (emoji) znanych przede wszystkim użytkownikom urządzeń z systemem iOS. W naszej bazie znajduje się już kilka tysięcy utworów, a dla tych, którzy nie znajdą niczego dla siebie, przygotowaliśmy możliwość wybrania dowolnego utworu z iTunes lub własnej biblioteki muzycznej. Gra będzie całkowicie darmowa i dostępna na całym świecie – na razie ekskluzywnie na iOS.

Plany na 2015 rok

Właśnie wydaliśmy wersję multiplayer gry Kości (Yahtzy – Kości LIVE) na urządzenia z systemem Android. Gra oparta jest na oryginalnych zasadach i licencjonowana przez niemieckiego wydawcę i właściciela praw, dzięki czemu obecnie bijemy rekordy popularności za naszą zachodnią granicą. Świetnie radzi sobie też m.in. w USA. Następne kilka miesięcy poświęcimy na pewno na jej rozwój i optymalizację. Wisienką na torcie będzie światowa premiera Emoji Stars, już za kilka tygodni. W zanadrzu mamy też kilka innych projektów, ale to na razie top-secret.

Najbardziej zwariowany pomysł na grę

Gra sterowana falami mózgowymi. Albo głosem. Ludzka kreatywność nie zna granic.

Jaką grę byście stworzyli mając nieograniczony budżet

Taką, która łączyłaby elementy świata offline z online – na przykład wykorzystując gesty, zmianę położenia ciała, albo dodatkowe urządzenia peryferyjne. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że 90% naszego zespołu nie może się oderwać od Emoji Stars, mamy już naszą wymarzoną grę. Resztę pieniędzy wydalibyśmy więc na wspólną integrację na Majorce. 😉

Przyszłość mobilnego grania Waszym okiem

Zdecydowanie widzimy ją w różowych barwach. Na pewno dużym wyzwaniem będzie coraz popularniejszy model free to play – ważne, by projektować gry tak, by zarówno przynosić satysfakcję użytkownikowi, jak i dochód developerowi. Dla nas równie istotny jest fakt, że do gier mobilnych zaczynają przekonywać się całe pokolenia, a to oznacza, że możemy robić to, co umiemy najlepiej – łączyć ze sobą ludzi na całym świecie.