Od 10 tygodni przedstawiamy Wam kolejne sylwetki naszych rodzimych firm, które tworzą aplikacje i gry na platformy mobilne. Dzisiaj mamy dla Was jedno z największych twórców mobilnych gier w Polsce, mówimy bowiem o Artifex Mundi, które zatrudnia blisko 100 pracowników, a lista gier do tej pory wydanych jest naprawdę spora.
Nazwa studia oraz pochodzenie nazwy firmy
Artifex Mundi – pochodzi z łaciny i oznacza „Artystę Świata”.
Historia powstania studia
Początki firmy sięgają 2006 roku, kiedy to mała grupa zapaleńców postanowiła na poważnie zająć się tworzeniem gier. Pośród nich byli między innymi nasz obecny prezes Tomasz Grudziński oraz jego brat Jakub, który pełni funkcję dyrektora kreatywnego.
Firma zaczynała od realizowania zleceń wydawców („Joan Jade and the Gates of Xibalba” czy saga „Time Mysteries”). Dzięki temu byliśmy w stanie się rozwinąć i nabrać doświadczenia potrzebnego do całkowicie samodzielnego tworzenia doskonale się sprzedających gier (serie Nightmares from the Deep czy Enigmatis) a także wydawania interesujących tytułów innych studiów jak to ma miejsce dzisiaj.
Aktualna liczba pracowników
W firmie jest zatrudnionych pond 100 osób i liczba ta ciągle rośnie.
Mobilne produkcje do te pory wydane.
Z ważniejszych można wymienić serie:
Nightmares from The Deep (The Cursed Heart, The Siren’s Song, Davy Jones)
Grim Legends (The Forsaken Bride, The Song of The Dark Swan)
Time Mysteries (Inheritance, The Ancient Spectres, The Final Enigma)
Enigmatis (The Ghosts of Maple Creek, The Mists of Ravenwood)
pojedyńcze tytuły:
Clockwork Tales: Of Glass and Ink
Abyss: The Wraiths of Eden
Dark Arcana: The Carnival
Deadly Puzzles: Toymaker
A także gry innych studiów, przy których pełniliśmy głównie rolę wydawcy:
9 Clues: The Secret of Serpent Creek
Left in The Dark: No one on Board
Pełną listę wszystkich wydanych przez nas gier można znaleźć na www.artifexmundi.com
Platformy mobilne na jakich wydajecie swoje tytuły.
PC, Mac, Android, iOS, Windows 8, Windows Phone, BlackBerry, Samsung Apps.
Gry aktualnie w produkcji.
Pracujemy nad Enigmatis 3 oraz Grim Legends 3 i dwoma innymi projektami, które niech na razie pozostaną tajemnicą.
Plany na 2015 rok
Ten rok upłynie nam pod znakiem wspierania i wydawania interesujących pozycji z gatunku HOPA, Time Management i nie tylko – zaprzyjaźnionych studiów oraz portowania istniejących tytułów na nowe platformy mobilne.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem wydamy również nasze własne gry: Enigmatis 3 i Grim Legends 3.
Najbardziej zwariowany pomysł na grę
Było ich tak wiele, że ciężko wybrać jeden. Najbardziej szalony pomysł na grę jest jeszcze pewnie przed nami.
Jaką grę byście stworzyli mając nieograniczony budżet
Byłoby to epickie RPG w świecie Tolkiena.
Przyszłość mobilnego grania Waszym okiem
To coraz lepsze urządzenia przenośnie, pozwalające na dostarczanie niezwykłych wrażeń graczowi. Kto wie, może hełmy VR odegrają tutaj swoja rolę. W segmencie gier spodziewamy się rosnącego udziału naprawdę dużych firm i tytułów AAA w wersji mobile, perełek w rodzaju Monument Valley, a także ciągłego rozwoju gier F2P. Naszym celem jest współtworzenie przyszłości mobilnego grania – wierzymy, że mamy wszelkie niezbędne do tego narzędzia i doświadczenie.