Programowanie na Androida krok po kroku – cz. 2 podstawowe narzędzia

W ostatniej części naszego nowego cyklu poznaliśmy podstawowe pojęcia związane z programowaniem na platformę Android. Dziś dowiemy się jak zainstalować i skonfigurować nasze narzędzia, aby móc wygodnie pracować. Więc przejdźmy do rzeczy.

Od niedawnego czasu Google udostępnia nam całą paczkę narzędzi dzięki którym nie musimy instalować osobnych programów.

1. Na stronie http://developer.android.com/sdk/index.html klikamy Download Eclipse ADT a następnie pobieramy plik do wygodnego dla nas miejsca.

1

 

2. Pobrany archiwum zip wypakowujemy do katalogu C:\adt

2

 

3. Przechodzimy do katalogu C:\adt\adt-bundle-windows-x86_64-20140702 i uruchamiamy program SDK Manager

3

4. Następnie zaznaczamy wszystko tak jak na poniższym zdjęciu i klikamy Install 8 Packages. Zainstaluje nam to wszystkie narzędzia, które potrzebne nam są do pisania aplikacji oraz jeden emulator do testowania naszych programów.

4

 

5. Akceptujemy jeszcze umowę licencyjną dla wszystkich narzędzi

5

 

 

6. Teraz musimy ustawić zmienną środowiskową dla narzędzi typu adb. W tym celu przechodzimy do Panel sterowania\Wszystkie elementy Panelu sterowania\System (system Windows Vista i wyżej) i klikamy zaawansowane ustawienia systemu, a następnie zmienne środowiskowe.  Powinno nam ukazać się okno takie jak poniżej.

6

 

7. Odnajdujemy teraz zmienną Path i klikamy Edytuj

8. Do ciągu wartości tej zmiennej dopisujemy średnik oraz C:\adt\adt-bundle-windows-x86_64-20140702\sdk\platform-tools (powinno to wyglądać tak: ;C:\adt\adt-bundle-windows-x86_64-20140702\sdk\platform-tools). Do ustawianie zmiennych środowiskowych nie używamy spacji.

7

 

9. Restartujemy komputer i następnie uruchamiamy wiersz poleceń. Wpisujemy polecenie adb i sprawdzamy czy odpowiedź jest taka sama jak na obrazku poniżej. Jeśli nie sprawdzamy poprawność naszej zmiennej środowiskowej.

8

 

10. Teraz przechodzimy do katalogu C:\adt\adt-bundle-windows-x86_64-20140702\eclipse i uruchamiamy plik eclipse.

11. Po chwili ukaże nam się komunikat taki jak poniżej. Jest to czas na zmianę lokalizacji zapisu naszych projektów. Ja zostawiłem to domyślnie.

9

 

12. Następnie powinno pokazać się okno IDE Eclipse. To znaczy, że zainstalowaliśmy nasze środowisko poprawnie.

10

 

 

To wszystko w dzisiejszej części poradnika. W następnej części kursu poznamy jak skonfigurować emulator, na którym będziemy testować własne aplikacje.