1

Android to niewątpliwe jedna z najlepszych platform do dystrybucji własnych aplikacji. Sklep Google Play skupia wielkie ilości zarówno programistów jak i konsumentów. Rozpoczynamy kurs, w którym postaram wyjaśnić podstawy programowania na Androida. Mile widziana jest wcześniejsza znajomość języka Java (w takim będziemy pisać nasze aplikacje) lub chociaż w miarę bliźniaczego języka. Im bardziej znamy Javę tym łatwiej będzie pisało nam się aplikacje. W pierwszej części chciałbym przedstawić podstawowe pojęcia, którymi będę się posługiwał:

  • Java – język programowania, na którym oparta jest część wykonywalna programów na platformę Android.
  • SDK – Niezbędne biblioteki, które pozwolą skompilować naszą aplikacje oraz rozbudować jej funkcjonalność (np. o mikropłatności) i ewentualnie przetestować ją na emulatorze (jeśli nie mamy własnego urządzenia na tej platformie).
  • Eclipse – Środowisko pozwalające nam na wygodne pisanie aplikacji oraz projektowanie jej interfejsu. W bardzo łatwy sposób możemy np. przetestować naszą aplikację.
  • IDE – aplikacja lub środowisko służących do tworzenia, modyfikowania, testowania i konserwacji oprogramowania. Takim IDE jest właśnie Eclipse.
  • AVD Emulator – emulator urządzenia z systemem Android. Gdy nie mamy własnego urządzenia pracującego pod potrzebnym nam Androidem, możemy uruchomić emulator. Jest on jednak sporo wolniejszy od niejednego smartfona. Testowanie np. gier jest raczej niemożliwe.
  • XML – znany wielu osobom język znaczników. Jest to sposób projektowanie interfejsu w naszych aplikacjach.
  • Debugowanie USB – funkcja, która za pomocą kabla USB lub sieci (Debugowanie przez sieć) umożliwia nam np. instalację aplikacji z poziomu komputera oraz odczytywanie logów (zapisków, które otrzymujemy od systemu np. o błędach a aplikacji).
Tak wygląda Eclipse - środowisko w którym będziemy pisać nasze aplikacje.

Tak wygląda Eclipse – środowisko w którym będziemy pisać nasze aplikacje.

Podstawowe rzeczy, których wymagam, abyśmy mogli rozpocząć wygodne programowanie:

  1. Znajomość podstaw Javy (typy zmiennych, porównywanie ich, jak wygląda klasa w aplikacji, pisanie procedur, zasady działania Javy).
  2. Dosyć sprawne posługiwanie się systemem Windows (potrzebne do konfiguracji SDK oraz konfiguracji emulatora).

W dalszej części kursu poznamy procedurę instalacji SDK oraz Eclipse oraz innych narzędzi potrzebnych do skompilowania aplikacji.

 

 

Ciężka dola mobilnego pirata w realiach współczesnych

Wcześniejszy wpis

Zmobilizowane nowinki 22.10.2014

Następny wpis

Powinny Ci się spodobać

Więcej w Cykle