0

Prezentujemy Wam kolejny wywiad w ramach cyklu STOP mobilnemu piractwu. Tym razem rozmawiamy z Wojciechem Woziwodzkim CEO Tequila Mobile.

W Waszym portfolio znaleźć można niemal same produkcje typu freemium. Skąd się pojawił pomysł, aby właśnie ten model biznesowy wybrać na wydawanie gier? Czy wpływ na decyzję miała ogromna skala piractwa między innymi na Androidzie?

Freemium jest najskuteczniejszym modelem monetyzacji, który od kilku lat skutecznie wypiera model premium. Gracze dostają grę za darmo i jesli uważają, że dodatkowe elementy oferowane w niej to dobra i wartościowa propozycja, to za nie płacą. Jest to bardzo uczciwy model – gry nieatrakcyjne dla graczy nie są w stanie utrzymać i zmonetyzować odbiorców. Tak się też składa, że jest to model w dużej mierze odporny na piractwo – po co kraść grę, którą można pobrać za darmo?

Czy mimo iż Wasze gry są dostępne za darmo w oficjalnych sklepach mobilnych są one nielegalnie pobierane z innych źródeł?

Tak, zdarza się to i dotyczy głównie rynku chińskiego. Tam rynek mobile wygląda zupełnie inaczej niż na Zachodzie… W Chinach funkcjonuje ponad 70 niezależnych app storów dla Androida (wszystkie działają poza Google Play). Ponad 30% iPhone’ów jest jailbreakowanych, a ich użytkownicy ściągają pirackie kopie spoza App Store.

Jaka jest skala takiego procederu w przypadku Państwa gier?

Nie martwi nas obecna skala. Chociaż… byliśmy bardzo zaskoczeni, kiedy niedawno odnaleźliśmy naszą grę BattleFriends at Sea w app storze Amazon, gdzie opublikował ją chiński developer-pirat. Pierwszy raz nie wiedzieliśmy o swojej “premierze” w dużym, globalnym sklepie z aplikacjami. 😉

Nie tak dawno została zapowiedziana Wasza najnowsza gra Earthcore: Shattered Elements. Czy mógłbyś przedstawić czym tak właściwie jest ta produkcja?

Niedawno ogłosiliśmy nowe szczegóły na temat Earthcore’a, ale nad samą grą pracujemy pod szyldem Tequila Games już od ponad roku. To największa i najambitniejsza produkcja w historii naszej firmy, a o ile mi wiadomo, również najdroższa gra mobilna w historii polskiego rynku.

Czym Earthcore: Shattered Elements będzie się wyróżniał spośród innych podobnych tytułów?

Długo pracowaliśmy nad tym, aby Earthcore był naprawdę wyjątkowy. Myślę że uda nam się to osiągnąć dzięki dwóm elementom.

Przede wszystkim za sprawą naszego unikalnego systemu walki, który połączy walki żywiołów oparte na zasadach gry “kamień, papier, nożyce” z głębią taktyczną pod postacią umiejętności specjalnych posiadanych przez karty oraz ich wartości ryzyka. Ryzyko zastąpiło w naszej grze punkty życia kart, ich manę, obronę, itp. Wykładając kartę gracz ponosi ryzyko o wartości przedstawionej na karcie, a w przypadku porażki – traci tą wartość z puli swoich punktów życia. Im lepszymi kartami, posiadającymi więcej i silniejsze umiejętności, będzie dysponował gracz, tym bardziej ryzykowne stanie się ich używanie w walce.

Drugim elementem, który bez wątpienia wyróżni Earthcore’a będzie Card Crafting, czyli możliwość łączenia ze sobą i tworzenia zupełnie nowych kart. Dzięki temu rozwiązaniu gracze będą mieli dostęp do ponad 500 tysięcy kombinacji – to pół miliona różnych kart, które mogą trafić do naszej kolekcji i zostać wykorzystane podczas rozgrywki. Osobiście nie słyszałem żeby inna mobilna karcianka oferowała taką różnorodność kart.

Podobnie jak poprzednie Wasze tytuły Earthcore: Shattered Elements zamierzacie wydać w modelu freemium?

Tak, Earthcore będzie grą free-to-play. Pracujemy nad stworzeniem bardzo przyjaznej polityki monetyzacji, która nie będzie stawiała przed graczem niewidzialnych ścian w rozgrywce lub wymagała płacenia za zwycięstwa. Szczegóły ujawnimy bliżej premiery gry.

Czy na rynku mobilnych gier jest miejsce na kolejną grę karcianą? Czy na decyzję o wejście w ten gatunek zdecydował sukces karcianki Blizzarda Hearthstone?

Hearthstone’a znamy, wielu z nas w niego aktywnie gra i nie sposób przejść obojętnie obok 20 milionów graczy jakich zgromadził. Gra ta przekonała wielu zachodnich graczy do karcianek i teraz szukają oni nowych propozycji, często lepiej spełniających ich oczekiwania, np. jeśli chodzi o styl graficzny, klimat rozgrywki, czy otoczkę fabularną. Trzeba też pamiętać, że rynek mobilnych karcianek nie kończy się wyłącznie na Zachodzie, Hearthstonie i mobilnych wersjach Magic: The Gathering. Na rynkach azjatyckich różnego rodzaju mobilne gry karciane cieszą się gigantyczną popularnością od ponad 20 lat!   

Gra w pierwszej kolejności pojawi się na iOS, czy i kiedy jest szansa na wydanie jej na pozostałe główne platformy mobilne czyli Android oraz Windows Phone?

W pierwszej kolejności chcemy stworzyć bardzo dobry produkt na iPady i iPhone’y i wydać go w pierwszym kwartale 2015 roku. Nie ukrywamy jednak, że z Earthcore: Shattered Elements i dalszym rozwijaniem tego produktu wiążemy naszą przyszłość. Jej częścią na pewno będzie wersja na Androida, w dalszej kolejności zaś PC i Mac. W tej chwili nie deklarujemy powstania wersji na Windows Phone, ale rozważamy możliwość jej przygotowania.

Zmobilizowane nowinki 18.10.2014

Wcześniejszy wpis

ICE – gra tak minimalistyczna, że aż wciągająca

Następny wpis

Powinny Ci się spodobać

Więcej w STOP