Lenovo wprowadza nowe tablety na polski rynek

Sezon ogórkowy rozpoczął się w pełni, mamy już lipiec – początek wakacji zarówno dla studentów jak i uczniów szkół, producenci również robią sobie drobną przerwę i większość najgłośniejszych premier zapewne zobaczymy dopiero na początku września wraz z targami IFA w Berlinie, lecz zdarzają się nieco mniejsze premiery, które warto zanotować. Tak właśnie jest z nowościami od chińskiego producenta – Lenovo.

Na naszych rodzimych półkach sklepowych właśnie pojawiły się trzy nowe urządzenia – tablety oznaczone numerami A7-50, A8-50 oraz A10-70. Pierwszy z trójki to najmniejszy model o przekątnej ekranu 7 cali, pracuje on z rozdzielczością 1280×800. Specyfikację uzupełnia czterordzeniowy układ pracujący z taktowaniem 1,3 Ghz, 1GB pamięci operacyjnej RAM oraz 16 GB wbudowanej pamięci wewnętrznej, którą można bez problemów rozszerzyć za pomocą karty pamięci o kolejne 32 GB. Do tego dochodzą standardowo dwa aparaty przedni o matrycy 2 Mpx, tylny 5 Mpx, bateria o pojemności 3450 mAh, do tego w sprzedaży pojawi się wersja wspierająca technologię 3G.

Pozostałe dwa modele różnią się między sobą jedynie kilkoma elementami, po pierwsze A8-50 posiada ekran o przekątnej 8 cali, a A10-70 to już 10 calowy tablet, podobnie jeśli chodzi o baterie, te odpowiednio mają pojemność 4200 mAh oraz 6340 mAh. Początkowo cała trójka urządzeń będzie działać pod kontrolą systemu sygnowanego zielonym robocikiem w wersji 4.2, jednak producent już teraz zapowiedział szybką aktualizację do KitKata czyli Androida 4.4.

Jak kreują się ceny poszczególnych modeli na polskim rynku? Jak przystało na urządzenia ze średniej półki są przystępne. Za najmniejszy model 7 calowy przyjdzie nam zapłacić 399 zł w wersji Wi-Fi, z modułem 3G 699 zł. Nieco większy tablet A8-50 to koszt 699 zł z Wi-Fi, natomiast 799 zł z modułem 3G. Za największy model A10-50 to już wydatek 999 zł za wersję z Wi-Fi, wybierając wersję 3G to 1099 zł.

Źródło: informacja prasowa