Google w posiadaniu serwisu strumieniującego muzykę Songza

Nasz gigant słynie z tego, że kupuje dużo, by później oferować więcej lub lepiej. Tym razem jednak wielki Google nabył serwis zajmujący się streamingiem muzyki, czyli coś co i tak “wujek” już oferuje. Czym specyficznym odznacza się Songza na tle takiej konkurencji jak Deezer, Rdio, Spotify, czy Google Muzyka Pełny Dostęp? Zapewne niewiele osób zna Songze, więc wytłumaczę. Otóż jest to jeden z tych serwisów, gdzie głównym celem są spersonalizowane playlisty, które dostosowują się do takich warunków jak pora dnia, nastrój, indywidualne preferencje, dzień tygodnia itp. I to wszystko zapewniane jest, dzięki muzycznym ekspertom, którzy odpowiednio selekcjonują utwory z całej bazy.

Serwis już oficjalnie został przejęty. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione, aczkolwiek mówi się o kwocie 15 milionów USD, czyli jednej z najtańszych inwestycji korporacji z Mountain View. Sama Songza obiecuje, że zakup nie zmienia działania serwisu i będzie on nadal funkcjonował, jak do tej pory, a nawet lepiej, gdyż ma być “szybciej, inteligentniej i nawet bardziej zabawnie”.

Informacje o potencjalnym kupnie Songzy, wędrowały po sieci już miesiąc wcześniej. Nie ma żadnych pewnych informacji o tym, w jaki sposób Google chce wykorzystać technologię dostarczaną przez Songzę, ale ja mógłbym się założyć, że zostanie ona wykorzystana do poprawy playlist Google Muzyka Pełny Dostęp (All Access) oraz ich możliwości. Pozostaje czekać na ostateczne efekty i informacje od samego zainteresowanego.

Źródło: androidandme.com

More Stories
Ultimate Browser Project – czyli przeglądarka może być lekka