2

Jak na dotychczasowe osiągnięcia LG, start najnowszego “flagowca” w ojczyźnie producenta można uznać za niezwykle udany. Czy ten niewątpliwy sukces uda się powtórzyć globalnie?

Debiutujący w sierpniu ubiegłego roku model G2 początkowo sprzedawał się w Korei Południowej tempie ok. 10 tysięcy sztuk dziennie. Jego następca w pierwszych dniach po premierze (28 maja) znajdował przeciętnie dwa i pół raza więcej nabywców, grubo przekraczając granicę 100 tys. egzemplarzy po niespełna tygodniu. Przy okazji zawstydził rodzimą konkurencję, Samsunga Galaxy S5, ciesząc się trzykrotnie większym zainteresowaniem. Oczywiście należy brać poprawkę na fakt, że najnowsze dziecko Samsunga pojawiło się na półkach w początkach kwietnia i siłą rzeczy szczyt popytu ma już za sobą.

Podobny wyczyn będzie dużo trudniejszy do powtórzenia w skali ogólnoświatowej. Seria Galaxy S z modelu na model sprzedaje się lepiej i S5 nie jest tu wyjątkiem – 10 milionów sztuk trafiło do rąk użytkowników po 25 dniach jego obecności na rynku, poprawiając wyraźnie wyniki osiągnięte przez poprzednika. LG G3 pojawi się 27 czerwca w Hong Kongu, Indonezji, Singapurze i na Filipinach, po czym z niewielkim opóźnieniem ma dotrzeć do pozostałych regionów świata.

Następca G2 nie deklasuje rywali. Ma kilka ciekawych unikalnych cech: laserowy autofokus, ulepszoną optyczną stabilizację obrazu, duży 5,5-calowy wyświetlacz zapakowany w relatywnie niewielką obudowę o wyjątkowo wąskich ramkach. Rozdzielczość QHD jest nośna marketingowo, choć na dobrą sprawę dla wielu osób jest to ulepszenie bez większego realnego znaczenia. Oszczędne wzornictwo może się podobać, a przywrócenie obsługi kart pamięci również przemawia na korzyść telefonu.

Mam wrażenie, że oprócz solidnej bazy zbudowanej ciepłym przyjęciem G2, czynnikiem decydującym o ewentualnym sukcesie jego sukcesora będzie cena. Obserwując krajowy rynek można dojść do wniosku że LG zechce powtórzyć manewr zastosowany w sierpniu ubiegłego roku. Jedna z wiodących w Polsce sieci sklepów prowadzi od jakiegoś czasu przedsprzedaż G3 w cenie 2199 zł, która obejmuje również efektowne etui Quick Circle. W tej samej sieci Galaxy S5 jest o 300 zł droższy. Trudno to uznać za nieistotny argument.

Źródła: Ubergizmo, Korea IT Times

Sony Xperia E1 dual

Wcześniejszy wpis

Modowanie z Nexusem #8 – Carbon ROM

Następny wpis

Powinny Ci się spodobać

Więcej w Newsy