Silnik Unity 5 zaprezentowano w nowej wersji

Game Developers Conference to największa na świecie konferencja dla twórców gier zarówno na duże platformy jak i te nieco mniejsze. Impreza co roku odbywa się w San Francisco i cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony twórców. Dlaczego piszemy o tej imprezie na łamach MobileWorld24?

Odpowiedź jest bardzo prosta, fani gier mobilnych na pewno kojarzą silnik graficzny Unity, na który tworzona jest cała masa gier na Androida czy iOS, chyba jedną z najbardziej znanych jest Dead Trigger. A właśnie na Game Developers Conference po raz pierwszy zaprezentowano nową odsłonę tego silnika, która daje zupełne nowe możliwości dla twórców gier. Twórcy silnika przede wszystkim chwalą się nowatorskim (jak na rozwiązania mobilne) systemem dynamicznego oświetlenia generowanego w czasie rzeczywistym. Unity Technologies nawiązało współpracę z firmą Geomerics, dzięki której zaimplementowano technologię Enlighten, dzięki czemu widać zauważalną poprawę jakości oświetlenia i cieni. Przyznam tutaj również rację twórcom silnika, że w szczególności na platformach mobilnych ten element szczególnie kulał, więc zmiany takie można zaliczyć jak najbardziej na plus. O większej ilości nowości w piątej odsłonie silnika Unity, możecie posłuchać w poniższym filmie, który przygotowali ludzie z  Unity Technologies.

[embedvideo id=”tSfakMeW0lw#t=115″ website=”youtube”]

Źródło: engadget.com