0

Sezon ogórkowy już dawno za nami. Wrzesień rozpoczął sezon nowości w branży mobilnej, a po targach IFA w Berlinie poznaliśmy kilka naprawdę ciekawych urządzeń działających pod kontrolą systemu sygnowanego zielonym robocikiem. My również nie zwalniamy tempa i w kolejnej już trzynastej części naszego cyklu recenzujemy książkę związaną z mobilnymi technologiami. Od dłuższego czasu zajmowaliśmy się tylko i wyłącznie tytułami o systemie sygnowanym zielonym robocikiem. Dziś natomiast postaramy się przyjrzeć książce, która nie porusza tematu Androida. Lecz koncentruje się na systemie sygnowanym nadgryzionym jabłuszkiem, który jest zgoła odmienny od tego co oferuje amerykański gigant z Mountain View. Dziś specjalnie dla Was zrecenzuję książkę autorstwa Todda Moore’a pod tytułem „Dotknij, Przesuń, Potrząśnij Od pomysłu do gry na iPhone’a oraz iPada”.

dotknij-przesun-potrzasnij-od-pomyslu

Książka podobnie jak ta z ostatniej części naszego cyklu nie należy do najgrubszych, gdyż została zamknięta dokładnie w 208 stronach. Co jak na tytuł poświęcony programowaniu nie jest szczególnie dużo (część książek, które miałem okazje zrecenzować to były grube tomiska zajmujące blisko 1000 stron), ale trzeba wziąć to również pod uwagę że ten tytuł skupia się jedynie na wąskiej „specjalizacji” czyli tworzeniu gier na iOS a dokładniej iPhone’a oraz iPada. Kilka słów o samym autorze. To nie jest osoba, która zerwała się z choinki, lecz można rzecz zjadła zęby na grach mobilnych, wśród najbardziej znanych tytułów, które zdobyły uznanie jego produkcji były chociażby Card Counter czy White Noise. Autor tak właściwie prowadzi nas przez książkę przez cały proces produkcyjny gry mobilnej na system sygnowany nadgryzionym jabłuszkiem. Rozpoczyna od rejestracji jako deweloper, przygotowania środowiska pracy, przez programowanie, tworzenie grafiki nagrywanie dźwięków skończywszy na udostępnieniu produkcji w Apple App Store, a nawet późniejszy marketing i reklamę tytułu. Oczywiście gra która jest krok po kroku tworzona przy pomocy tej książki nie należy do najbardziej rozbudowanych i jest to po prostu Hockey, ale nie oto chodziło w tym tytule. Autor chciał pokazać jakie elementy składowe musimy przygotować by nasza produkcja była kompletna i jak się w ogóle do tego zabrać. Przez co otrzymujemy skondensowane kompendium jak krok po kroku stworzyć swoją pierwszą grę. Oczywiście bez wiedzy programistycznej nie zrobimy bardziej zaawansowanych produkcji, ale dzięki tej książce poznacie schemat jej powstawania. Autor nie używał tutaj szczególnie profesjonalnego słownictwa, dzięki czemu niemal każdy podstawowo zaznajomiony z programowaniem na iOS niemal od razu się połapie z czym to się je.

„Dotknij, Przesuń, Potrząśnij Od pomysłu do gry na iPhone’a i iPada” to książka która przyda się każdemu, kto ma opanował podstawy programowania na system sygnowany nadgryzionym jabłuszkiem, ale nie do końca wie jak się zabrać za tworzenie swojej pierwszej produkcji. Tutaj otrzymujemy kompletny schemat, wraz z ciekawymi wskazówkami i możliwościami, dzięki czemu książka ta może się przydać tym nawet bardziej zaawansowanym użytkownikom. Cóż mogę dodać więcej? Książkę możecie zakupić w sugerowanej cenie detalicznej ustalonej na poziomie 39 zł, co jak na takie programistyczne pozycje nie jest ceną zaporową, choć jak mówiłem głównie przyda się tym, którzy dopiero rozpoczynają przygodę w tworzeniu gier na iOS.

Google zna nasze hasło do Wi-fi – nic nowego, nic niezwykłego

Wcześniejszy wpis

BlackBerry Z30 oficjalnie pokazany

Następny wpis

Powinny Ci się spodobać

Więcej w Android