Tu musi się zmienić – czyli nowa kampania reklamowa HTC

HTC poinformowało, że twarzą ich nowej kampanii reklamowej zostanie nie kto inny, jak Robert Downey Jr. Plotki na ten temat pojawiły się już w czerwcu, kiedy to przypuszczano, że dwuletni kontrakt aktora opiewać będzie na sumę 12mln USD.

Obecnie znamy już kilka szczegółów, związanych z kampanią. HTC, które jeszcze w marcu bieżącego roku porzuciło hasło „Quietly Brilliant” obecnie promuje sformułowanie „Here’s To Change”(Tutaj Musi się Zmienić) co jest jednocześnie rozwinięciem skrótu i zapowiedzią dużych zmian. R. Downey Jr. – jako twarz nowej kampanii reklamowej, ma w serii krótkich filmików interpretować na różne sposoby akronim „HTC” – „Hold This Cat” czy też „Hipster Troll Carwash”.

Akcja promocyjna będzie podzielona na trzy etapy, całość kampanii ma kosztować firmę okrągły 1 mld USD, co jest ogromną sumą z uwagi na fakt, że w 2 kwartale obecnego roku ich obroty wyniosły 2,35 mld USD, a zysk „zaledwie” 41 mln zielonych. Firma jednak poważnie podchodzi do swojej słabszej ostatnio sytuacji na rynku finansowym. W roku 2012 na premiach i odprawach dla pracowników, oszczędzono względem roku poprzedniego 700mln USD, sam prezes Peter Chou namawiał również akcjonariuszy, aby zrezygnowali z wypłaty dywidendy, a zaoszczędzone pieniądze przekazali na dalszy rozwój firmy. Obecnie, HTC powoli rośnie w siłę, dzięki swojemu flagowcowi – HTC One, który sprzedaje się nadzwyczaj dobrze – szacuje się, że do rąk klientów trafiło już ponad 5 milionów egzemplarzy.

Miejmy nadzieję, że nowa kampania pozwoli wrócić HTC do gry o pozycję lidera wśród producentów telefonów. Nie wolno zapominać o wkładzie tej firmy w tworzenie obecnego wizerunku smartfona i rozwój systemu Android.

Źródło: Forbes.com