Heroes and Castles – Recenzja

0

Heroes and Castles miało swoją premierę na iOS już jakiś czas temu, ale warto przyjrzeć się temu tytułowi, ponieważ jest to gra wyróżniająca się z tłumu tower defense.

Naszym głównym zadaniem jest obrona zamku przed zalewem (nie)umarłych i innego pomiotu Ciemności, budowa wież obronnych i rekutacja kolejnych zastępów żołnierzy.

Czyli standard. Prawie…

HaC wojownik

Heroes and Castles wyróżnia się sposobem przedstawienia akcji i jej ilością: rozgrywkę obserwujemy tutaj bowiem z perspektywy trzeciej osoby. Kierowany przez Gracza bohater może przemieszczać się po polu bitwy, zadając i otrzymując ciosy, oraz wspomagając swoich żołnierzy zdolnościami specjalnymi i zdobywając doświadczenie.

Niezależnie od trybu rozgrywki (kampania i oblężenie dla jednego gracza/co-op i versus dla dwóch graczy) rozgrywkę rozpoczynamy od wyboru naszego czempiona. Mamy do wyboru pomiędzy rożnymi herosami: wojownikiem, magiem, zabójcą, barbarzyńcą, inżynierem i innymi.

Pomiędzy misjami, za zdobywane doświadczenie, mogą oni rozwijać szereg cech (punkty wytrzymałości, zadawane obrażenia czy szansa na cios krytyczny), a także do sześciu umiejętności specjalnych: trzech pasywnych i tyle samo aktywnych – uruchamianych przez Gracza. Ważnym elementem wyposażenia są Runy – poprawiają one cechy herosa. Otrzymujemy je po niektórych misjach albo samodzielnie wykonujemy z kryształów.

HaC interfejs

W Heroes and Castles kryształy służą także do ulepszania parametrów budynków i żołnierzy, a także do wcześniejszego ich odblokowania w grze. Niewielką ilość kryształów otrzymujemy za ukończenie każdej misji, ale możemy także kupić je w sklepie za prawdziwe pieniądze.

Po rozpoczęciu rozgrywki zaczynamy od wybudowania kopalni złota, za które z kolei kupujemy budynki i żołnierzy. Budynki dzielą się na defensywne (mury obronne, wierze strzelnicze) i poprawiające charakterystyki werbowanych jednostek ( kuźnia, kowal). Ilość żołnierzy ograniczają limity populacji: jeden dla walczących bezpośrednio na polu bitwy i drugi dla wojsk na murach obronnych. Po rekrutacji walczą samodzielnie, a naszym zadaniem jest ich wspomaganie poprzez np. eliminację lub osłabienie szczególnie niebezpiecznych wrogów (goblin snajper, chieftain itp.).

Twórcy Heroes and Castles postarali się, aby sterowanie było dobrze przemyślane, a sama gra działała płynnie oraz wyglądała i brzmiała dobrze. Kolejne aktualizacje dodały drugą kampanię oraz nowych bohaterów i jednostki, poprawiono błędy i wprowadzono możliwość zmiany ustawień grafiki w opcjach gry dla starszych urządzeń z iOS (“Low” co ma zapobiegać crash-om w Siege i Multi).

Heroes and Castles to bardzo dobra gra, która jest miła odmianą od kolejnych, podobnych do siebie tower defence. Cały czas coś się dzieje, więc trudno tu o nudę. Polecam 🙂

Ps.: HaC posiada wersję Lite na App Store.