Słowo na niedzielę czyli ,,The Amazing Spiderman” nie jest taki „Emejzing”

Oto kolejne Słowo na niedzielę, tym razem w moim wykonaniu. Dla przypomnienia, ,,Słowo na niedzielę” to cykl tekstów, o dowolnej tematyce dotyczącej technologii mobilnej, pisana na luzie.

Jako, że my Polacy, narzekanie mamy już wrodzone, to chciałbym poruszyć temat Spidermana. Nie chodzi tu o film, a o grę, która wyszła na najpopularniejsze platformy mobilne iOS i Android. O ile wiele ludzi chwali i film i grę, to ja z zachwalaniem gry nie śpieszę. Mowa oczywiście o The Amazing Spiderman, od studia Gameloftu. Ta firma już jest długo na rynku, kiedyś produkowała tylko gry Java. Jak bardzo się rozwinęła? Teraz produkuje gry na komputery, konsole przenośne, a także iOS, oraz Android. Te wszystkie wymienione wyżej produkty przewyższają stokroć gry w Javie. Wróćmy jednak do tematu. Gra sama w sobie wydaje się ciekawa, mamy wiele misji, a także, poboczne mniej ważne, „dobrowolne”. Do tego stopnia jest wszystko OK. Co dalej? Mamy do czynienia z bardzo ładnie zrobioną sylwetką Człowieka Pająka. I na tym musiałbym skończyć zachwalanie gry.

Chociaż może, warto zwrócić uwagę jeszcze na wygląd poszczególnych budynków. W budynkach tych widać odbijające się w słońcu inne budowle. Jeżeli akurat siedzimy na budynku, to nasze odbicie też powinno być widoczne, a go niema. Kolejnym minusem, jest okropnie słaba optymalizacja. Moglibyście powiedzieć, że mam za słaby sprzęt na tą gre. Otóż nie, niedawno kupiłem Transformera TF300T z czterordzeniową Tegrą 3, a więc urządzenie słabe nie jest. Nawet na iPhonie gra nie chodzi dobrze. Co chyba daje do myślenia, że coś jest nie tak! W grę jednak, da sie grać, brak niestety płynności a także często klatkuje. Czasami nie reaguje na wciskanie jakichkolwiek przycisków do sterowania postacią. O ile mógłbym się z takim działaniem zgodzić, kiedy jakość gry była by nie ziemska.

To jednak gra wygląda słabo, prócz tego co wyżej wymieniłem. Naprawdę, mnie nie powaliło, jest wiele gier, które wyglądają znacznie lepiej i chodzą bardzo dobrze. Do tego dochodzi także bardzo słabe rysowanie odległości, idziesz naprzód i często nie widzisz co jest z przodu, bo świat nie zdążył się jeszcze zrobić. Jest to mało przyjemne i daje wrażenie, że zamiast Tegry 3, mamy jakiegoś rzęcha z jedno rdzeniowym procesorem. Moje narzekanie nie jest bezpodstawne, bowiem wielu ludzi narzeka, na ten tytuł. Czy celem producenta gier, nie powinno być dostarczenie jak najlepszej jakości gry, z dobrą optymalizacją? Może przypomnę gra już jest w Google Play od miesiąca. Uważam, że wydanie na tą gre 22 złotych, po to aby oglądać, klatkowanie oraz słabe tekstury i rysowanie jest jak najbardziej bezsensu.

Lepiej wydać pieniądze na inne gry. Albo czekać na jakąś promocje, ja osobiście jestem zawiedziony! I kieruję ten tekst do tych, którzy rozważają zakup. Pomyślcie zanim kupicie i pamiętajcie, że w Google Play, możecie zwrócić grę 15 minut od skończenia pobierana, ponieważ aplikacja pobiera z marketu od razu ponad 1 Gigabajt. No cóż mi pozostało przejść ten tytuł. Gameloft miał dobry pomysł, ale niestety ten mu nie wyszedł. Sam kupiłem to i bardzo się zawiodłem jakością wykonania gry! Powtórzę, to nie jest warte 22 złotych! Jeżeli chcecie kupić Spidermana taniej zapraszam do Gameloft Wap Store, gdzie kosztuje 11 złoty, jednak nie dostaje się go dożywotnie. A jak wy oceniacie tą gre pod względem wyglądu i optymalizacji?