Znamy polską cenę BlackBerry KEY2!

0

Produkty sygnowane logiem jeżynki zdecydowanie nie są tworzone dla szerokiego grona konsumentów. Kanadyjska firma (na chwilę obecną należąca do chińskiego TCL) tworzy urządzenia przeznaczone głównie dla klientów powiązanych z biznesem. Swego czasu smartfon BlackBerry był wyznacznikiem poważnego przedsiębiorcy. Czasu się zmieniły i teraz o kiedyś znanej marce, pamięta stosunkowo mało osób. Na szczęście, BlackBerry kontynuuje produkcję swoich „biznesowych” telefonów wyposażonych w fizyczną klawiaturę QWERTY – czyli ich największy atut.

Czy warto?

Zeszłoroczny model – BlackBerry KeyOne – był urządzeniem dobrym, jednak posiadał kilka istotnych wad. Główną z nich była cena – smartfon ten w polskiej dystrybucji kosztował początkowo 2999 zł. Był to koszt zdecydowanie zbyt duży jak na oferowane możliwości. W tym roku producent wydał sukcesora linii KEY – BlackBerry KEY2. Oferuje on zdecydowanie więcej niż poprzednik a jego specyfikację pozwolę sobie pokrótce wypunktować.

  • 4,5 calowy wyświetlacz IPS LCD o rozdzielczości 1080×1620 i proporcjach 3:2. Pokryty szkłem Gorilla Glass 3,
  • ośmiordzeniowy Snapdragon 660 o maksymalnym taktowaniu 2,2 GHz,
  • 6 GB RAM + 64/128 GB pamięci wbudowanej. Slot MicroSD o maksymalnej pojemności 256 GB,
  • Aparat główny 12 Mpx (f/1.8) + 12 Mpx (f/2.6). Kamerka do selfie 8 Mpx (f/2.0)
  • Bateria 3500 mAh ze wsparciem dla QuickCharge 3.0
  • Android 8.1.
  • Klawiatura fizyczna QWERTY

Pod względem specyfikacji mamy tutaj typowego przedstawiciela średniej półki. Główną różnicą jest fizyczna klawiatura.

Model BlackBerry KEY2 kosztować będzie tyle samo co jego poprzednik (2999 zł) a dostępny będzie już od sierpnia. Za taką cenę, oczywiście, można kupić tegorocznego flagowca (przykładowo Zenfone’a 5z) ale nie o to w tym chodzi. Fizyczna klawiatura jest rzadkością i w naszym kraju posiada dość duże grono wiernych fanów. O ile normalni użytkownicy nie kupią nowego smartfona kanadyjskiego producenta to jestem pewien, że wśród opisanej grupy będzie on gorącym towarem.

Źródło: BlackBerry