Spadek sprzedaży na rynku smartfonów

0

Pierwszy kwartał tego roku obfitował w różne ciekawe premiery – Samsunga Galaxy S9, Huawei P20 czy też Xiaomi Mi Mix 2s. Urządzenia te nie były jednak w stanie zwiększyć sprzedaży smartfonów która spadła o 2,9% w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku. Największy wpływ na spadek miał rynek chiński – poprzednie takie zdarzenie miało miejsce w 2013 roku. Zobaczmy jak na chwilę obecną wygląda układ sił wśród gigantów rynku mobilnego.

Samsung

Lider rozpoczął rok dwiema udanymi premierami, które jednak nie biły rekordów sprzedażowych. Koreański gigant zanotował spadek o 2,4%. Przyszłe trzy miesiące mogą być lepsze dla Samsunga z racji premiery nowych średniaków z linii AOczywistym jest, że na chwilę obecną nic nie jest w stanie zagrozić jego pozycji.

Apple

Firma z Cupertino mimo braku nowych urządzeń uzyskała wzrost wynoszący 2,8%. Co ciekawe kilku analityków wskazywało na spadek sprzedaży iPhone’a X. Było to wskazanie błędne ponieważ flagowy model Apple sprzedaje się wyśmienicie.

Huawei

Ostatni producent zajmujący podium zwiększył swoją sprzedaż o 13,8%. Huawei P20, P20 Pro i P20 Lite sprzedają się znakomicie i marka ma powody do dumy. Huawei nieubłaganie zbliża się do drugiego miejsca w tabeli w konsekwencji czego Apple może stracić utrzymywaną od lat pozycję.

Xiaomi

Kolejny chiński producent przejawiający chęci na zdobycie podium. Xiaomi zawsze działało… inaczej. Gdy rynek chiński i globalny notuje spadek sprzedanych urządzeń… to sprzedaż Xiaomi wzrasta o 87,8%. Dużą rolę we wzroście odegrały premiery nowych smartfonów z serii Redmi, które w Indiach sprzedają się jak ciepłe bułeczki.

Oppo

Na piątym miejscu znajduje się następna marka z państwa środka której sprzedaż obniżyła się o 7,5%. Spowodowane jest to między innymi ekspansją Xiaomi na rynku indyjskim.

Pozostali

Inne marki łącznie zmniejszyły swoją sprzedaż o 18,5% – tego deficytu pięciu największych producentów świata nie było w stanie zniwelować.

Sprzedaż smartfonów

Źródło: IDC