Mol książkowy #2

0
mol książkowy

Wracamy do Was po blisko tygodniu od wznowienia naszego cyklu związanego z książkami, tym razem mamy dla Was ponownie cztery pozycje, które zagościły w ostatnim czasie w naszej redakcji.

Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone

Zaczynamy od książki, która traktuje o social media. Media społecznościowe to aktualnie temat niezwykle gorący, przede wszystkim za sprawą Facebooka, który mocno nagrabił sobie za przechwytywanie informacji o swoich użytkownikach. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie ilość i rodzaj danych, które Facebook od nas „zwijał”. Mimo tych problemów myślę, że social media nadal będą ogromnym filarem promocji różnych marek, produktów czy stron i mam tu na myśli nie tylko Facebooka, ale również Instagram, Snapchata czy Twittera. Autorka tak na dobrą sprawę wyjaśnia od początku jak działają social media, jak poruszać się w gąszczu informacji. Dostajemy odpowiednie case’y, ale całość została przygotowana w przystępny dla czytelnika sposób, ważnym działem jest również ten związany z analityką i mierzeniem naszych wyników. Całość jednak traktuje przede wszystkim o Facebooku, a tematy związane z innymi social media są raczej pomijane.

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting

Kolejna pozycja w naszym zestawieniu, która nie jest stricte związana z programowaniem na Androida czy inne mobilne systemy. Jednak dla tych, którzy tworzą w internecie teksty będzie pozycją, dzięki której nauczą się jak to wszystko ogarnąć, lub utrwalą swoją wiedzę. Książka Artura Jabłońskiego od podstaw uczy nas jak przyciągnąć uwagę potencjalnych czytelników klientów i duża część książki poświęcona jest przede wszystkim jak taki tekst ma wyglądać. Jak powinny wyglądać zdjęcia, nagłówki. Jakich czcionek powinniśmy używać, a później przechodzi do sedna informując jak tworzyć teksty, które sprzedają. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że nie ma tutaj złotego środka, ale większość informacji, które znajdziecie w tej pozycji to zdecydowanie uniwersalna wiedza, którą można przenieść na swój grunt, często z drobnymi modyfikacjami. Myślę, że dla tych, którzy piszą w internecie to zdecydowanie ciekawa pozycja i warta swojej ceny.   Jak pisać, żeby chcieli czytać … to również nie jest pozycja przesadnie obszerna, jednak na 168 stronach można zdecydowanie znaleźć sporo ważnych informacji o copywritingu i nie tylko.

Android. Programowanie aplikacji z serii Rusz głową

Przyznam, że jest to pierwsza książka przeczytana przeze mnie, która związana jest stricte z programowaniem. Z omawianej książki, której autorami są Dawn Griffiths oraz David Griffiths dowiemy się, jak w dokładny sposób działa system Android, jakie są jego składowe, a także jak uruchamiane są aplikacje. Nie zabrakło także omówienia zasad tworzenia aplikacji internetowych, przedstawienia programu dla programistów – Android Studio, opisów koncepcji istotnych dla Androida, wskazówek dotyczących tworzenia wyrafinowanych systemów nawigowania w aplikacji, przedstawienia interfejsu Material Design oraz omówienia środowiska uruchomieniowego Androida. Bardzo podoba mi się, że po każdym podrozdziale mamy sekcję, która zawiera kilka pytań i odpowiedzi, które nawiązują do aktualnie omawianego tematu. Dzięki temu mamy małe podsumowanie tego, co przeczytaliśmy.Omawiana książka jest bardzo przyjazna dla tych, którzy rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem, a lektury kolejnych tytułów z serii „Rusz głową” będą dalej poszerzały wiedzę

15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu?

Mamy tutaj do czynienia z pozycją, która nie jest związana z Androidem. Dzięki tej książce dowiemy się, jak zarządzać swoim czasem w pracy i życiu prywatnym, wystarczy zastosować się jedynie do wytycznych. Autor książki, Kevin Kruse dzieli się z nami bardzo cennymi informacjami, które pomogły mu oraz innym ludziom sukcesu zyskać dodatkowe godziny. Już na wstępie możemy zauważyć jeden, bardzo ważny cytat:

Odkryłem, że ludzie sukcesu ani nie ustalają priorytetów na listach zadań do wykonania, ani nie pracują zgodnie z jakimś skomplikowanym pięcioetapowym systemem, ani nie tworzą schematów drzew logicznych, aby podejmować decyzje.

Powyższy cytat zachęca niejako do przeczytania tej książki, gdyż daje ona czytelnikowi bardzo ciekawe informacje. W książce, autor podaje wiele przykładów ze swojego życia, swoich współpracowników czy też swoich znajomych. Całość bogata jest w cytaty z wywiadów. Dodatkowo w książce znaleźć można 20 ciekawych sztuczek, które pozwalają zaoszczędzić czas i zwiększyć produktywność, a także poznać wiele sposobów zarządzania czasem przez miliarderów, sportowców, a także studentów i 239 przedsiębiorców. Fajnie, że autor opiera wszystkie sposoby na przykładach z życia. Kruse swoją książkę kieruje do typowego przedsiębiorcy, osoby zajmującej stanowisko kierownicze czy też ucznia, studenta, a nawet zwykłego rodzica, który pracuje w domu. Jest to zdecydowanie ciekawa pozycja i warta swojej ceny. Na około 200 stronach otrzymujemy obszerny tekst, który bogaty jest w wiele cennych informacji.