T-Mobile Warsaw Games Week 2016 relacja z imprezy

0

Tegoroczna edycja zakończyła się przed kilkoma dniami. Podobnie jak w ubiegłym roku miałem okazję się na niej pojawić. W przeciwieństwie do 2015 roku, tym razem impreza trwała aż 4 dni od czwartku 13 października, aż do niedzieli 16 października. W ubiegłym roku WGW  mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło, jak event wyglądało T-Mobile Warsaw Games Week w 2016?

Pierwsze co warto zaznaczyć, to fakt, że ponownie odliczyła się wielka czwórka wystawców – Sony z Playstation, Microsoft z Xboxem, Cenega oraz Ubisoft. Liczyłem po cichu, że ta ekipa się jeszcze powiększy, ale niestety nie. Samych wystawców oczywiście było znacznie więcej, niż wcześniej wymieniona czwórka, ale największych graczy w postaci Nintendo czy Electronic Arts nie było. Drugi element, który pozostał bez większych zmian to powierzchnia na której znajdowały się poszczególne stoiska. Były to trzy główne hale EXPO XXI w Warszawie. Nie wykorzystano nadal ostatniej 4 hali z całego kompleksu, widać, że mimo wszystko nie było aż tylu chętnych na wystawienie się na targach.

Sony

Jako, że 13 października miało premierę Playstation VR bardzo dużą część całego stoiska właśnie zajmowały gogle od japońskiego producenta. Można było znaleźć na nich wiele ciekawych produkcji, które dopiero za jakiś czas pojawią się na rynku. Jednak to co przyciągnęło moją uwagę to dwa inne elementy. Możliwość zagrania w Horizon: Zero Dawn, a także prezentacja Playstation 4 Pro, czyli nieco odświeżonej mocniejszej wersji konsoli Sony. Prócz tego mogliśmy zagrać w wiele tytułów, które już miały swoją premierę na konsoli japońskiego producenta – Mafia III, Uncharted 4.

Microsoft

Kolejną dużą strefą była ta należąca do Microsoftu i Xboxa. Tutaj moim zdaniem nie było już tak ciekawie jak w przypadku japońskiego producenta. Dużą część całej powierzchni zajmowały stanowiska do gry w Forza Horizon 3, Minecrafta. W zamkniętej części można było zagrać przedpremierowo w Battlefielda 1 czy Dead Rising 4, a także tytuły, które nie tak dawno się ukazały na rynku Gears of War. Na scenie co rusz rozgrywane były konkursy, a także pokazy gier. Fani sprzętu mogli zobaczyć Xboxa One S, a także potężniejszych komputery z Windowsem na pokładzie.

Cenega

Cenega to nasz rodzimy dystrybutor gier, więc pojawiały się na stanowiskach tego wydawcy tytuły bardzo szerokiej gamy twórców. Powiem szczerze, że ich różnorodność i ilość naprawdę mogły się podobać. Począwszy od strategii Warhammer 40 000 Dawn of War 3, poprzez bijatykę Tekken 7 czy Resident Evil VII, skończywszy na Sniper Elite 4. A są to tylko tytuły, które jeszcze nie miały swojej premiery i były udostępnione w grywalnej wersji. Do tego doszedł Dishonored 2, którego nowy gameplay był pokazywany w specjalnie przygotowanej sali kinowej. Dodatkowo mogliśmy zagrać w całą gamę gier, które miały już premierę w tym również te przygotowane z myślą o dzieciach. Bowiem na T-Mobile Warsaw Games Week była specjalna strefa dla najmłodszych gdzie dzieciaki mogły pograć w gry serii Lego, a także pobawić się duńskimi klockami.

Ubisoft

Na koniec pozostawiłem sobie francuskiego twórcę gier, który przyjechał ze swoimi kilkoma tytułami, które jeszcze nie pojawiły się na rynku. Mogliśmy zagrać w For Honor, a także nowy South Park. Fani sportów ekstremalnych sprawdzali Steep w akcji. Podobnie jak Sony tak i tutaj pojawiły się tytułu przeznaczone z myślą stricte o wirtualnej rzeczywistości. Czyli Star Trek Bridge Crew oraz Eagle Flight. W te tytuły można było zagrać jeszcze przed premierą, ale były też takie na których nie mogliśmy położyć rąk na padach, ale w akcji zobaczyć specjalnie przygotowane fragmenty rozgrywki. Wśród takich tytułów był między innymi Watch Dogs 2 oraz Ghost Recon Wildlands.

Jak sami widzicie sumarycznie na targach można było zagrać w kilkanaście produkcji i to biorąc pod uwagę tylko czterech największych graczy. Wystawców na samych targach było znacznie więcej. Mogliśmy również zagrać premierowo w Gwinta od naszego rodzimego CDProjekt RED. Stoisko miał również Techland gdzie można było zagrać w świeżo wydanego Shadow Warrior 2, a także WRC 6. Swoje trzy grosze dołożyło CI Games, które pokazało Sniper Ghost Warrior 3. Prócz tego każdy z wystawców organizował różne turnieje chociażby Ubisoft w swoją produkcję Rainbox Six: Siege, Sony również przygotowało całkiem pokaźną scenę. Do tego dochodzą jeszcze wystawcy typu Gry-Online, Media Markt czy Saturn. Sporo tych atrakcji i powiem szczerze, będąc na targach tylko w piątek od samego rana do wieczora miałem co robić.

T-Mobile Warsaw Games Week 2016 to udana impreza. Ubiegłoroczna edycja pokazała, że jest w niej spory potencjał, a kolejna tylko utrzymuje nas w przekonaniu, że może być tylko lepiej. Pierwsze informacje o frekwencji mówią o ponad 24 tysięcy zwiedzających. To jest znacznie lepszy wynik niż w ubiegłym roku. Mam osobiście nadzieję, że dodatkowo zostanie wykorzystana również 4 hala i będziemy mieć jeszcze więcej atrakcji i wystawców. Powiem tak, kto nie był niech żałuje. Zobaczymy jak WGW 2016, będzie się prezentowało w porównaniu do PGA 2016, które już za kilka dni odbędą się w Poznaniu.