Tandem Huawei-Leica zapowiada się na trwały związek

0
Huawei-Leica

Już w momencie prezentacji P9 i P9 Plus jasne było że spotkanie Huawei-Leica nie ma charakteru przelotnego romansu. Chwilę wcześniej, w lutym bieżącego roku, obie firmy zadeklarowały przystąpienie do długofalowego partnerstwa.

Choć żaden z fotograficznych komponentów flagowców Huawei fizycznie nie wyszedł spod ręki Leiki, odegrała ona kluczową rolę w projektowaniu podwójnych aparatów. Doświadczenie i wiedza specjalistów niemieckiego pioniera fotografii w końcowym rozrachunku zaowocowały udaną konstrukcją. Kamery Huawei P9 i Huawei P9 Plus w większości recenzji zbierają wiele pochwał.

Stworzenie dobrego mobilnego aparatu to nie lada wyzwanie. Kluczowe elementy – optyka i przetwornik – są skrajnie zminiaturyzowane. Uzyskiwany surowy obraz jest siłą rzeczy obarczony większymi niedoskonałościami niż w tradycyjnych cyfrówkach. W tej sytuacji szczególnego znaczenia nabiera zaawansowana obróbka danych, dokonywana przed ostatecznym zapisaniem zdjęcia. Kompetencje Leiki w dziedzinie optyki są niepodważalne. Jej historia zaczęła się ponad sto lat temu wraz ze stworzeniem pierwszego aparatu małoobrazkowego. Ale i fotografia cyfrowa jest jej nieobca, choć na tym polu nie zalicza się do grona głównych graczy.

Poważne zamiary obu firm zostały właśnie przypieczętowane otwarciem nowego wspólnego centrum badawczego. Nazwa „Max Berek Innovation Lab” jest hołdem dla niemieckiego naukowca, który pół życia poświęcił na doskonalenie obiektywów aparatów. Laboratorium ma zamiar kontynuować jego dzieło, ale również usprawniać algorytmy cyfrowego przetwarzania obrazu. Zajmie się także technologiami związanymi z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością.

Współpraca Huawei-Leica wydaje się korzystna dla obu stron, bowiem otwiera przed Niemcami nowy obszar rynku. Nie stracą na niej również wielbiciele mobilnej fotografii i to nie tylko nabywcy urządzeń chińskiego potentata. Wszelkie nowe udane rozwiązania, jeśli nawet nie zostaną przejęte bezpośrednio, to przynajmniej zmuszą konkurentów do włożenia większego wysiłku w udoskonalanie swoich produktów.

Źródło: Phone Radar