WhatsApp – recenzja po latach

1

O WhatsApp na łamach MobileWorld24.pl pisaliśmy już kilkukrotnie na przestrzeni ostatnich lat. W 2012 roku recenzję tego komunikatora popełnił Darek Kobryń, jeden z ówczesnych naszych redaktorów. Od tego czas wiele się zmieniło. WhatsApp przeszedł do innych rąk – dwa lata temu wykupił go Facebook za blisko 19 miliardów dolarów. Nie tak dawno przekroczył ten komunikator miliard aktywnych użytkowników, co czyni go najpopularniejszą platformą tego typu na świecie. Dlatego też chciałem się ponownie przyjrzeć WhatsAppowi i ocenić jak zmieniał się na przestrzeni ostatnich lat. Recenzję Darka sprzed 4 lat możecie zobaczyć pod tym linkiem.

Pierwsze co rzuca się w oczy po uruchomieniu najnowszej wersji WhatsAppa to zupełnie odmieniony interfejs. Przez ostatnie lata trendy się pozmieniały, sam Android zyskał nowy tzw. material design, przez co aplikacja się mocno zmieniła. Teraz na ekranie głównym mamy trzy zakładki – połączenia, czaty oraz kontakty, a w górnej belce dostęp do wyszukiwarki, czatów grupowych oraz ustawień. Wszystko wygląda schludnie i jest przy tym intuicyjne. Z ciekawości przyjrzałem się również innym wersjom systemowym WhatsAppa i każda wygląda nieco inaczej. Przystosowane są one do wewnętrznych wytycznych danego systemu operacyjnego, a pod względem funkcji trzy najważniejsze platformy czyli Android, iOS oraz Windows Phone nie różnią się od siebie. Co również jest ważne, szczególnie gdy chcemy korzystać z komunikatora cross platformowo czyli np. pisząc z telefonu z Androidem, a odbiorca czyta wiadomości na urządzeniu z iOS na pokładzie.

Co do funkcji samego komunikatora, tutaj zmian jest trochę. Po pierwsze, WhatsApp jest aktualnie całkowicie darmowy (oczywiście gdy korzystamy z pakietu internetowego od operatora to za to płacimy), ale wcześniej aplikacja była darmowa przez 1 rok korzystania, później musieliśmy zapłacić 0,99 dolara, co nie jest kwotą wysoką, ale część użytkowników odstraszała. Od kilku tygodni WhatsApp jest całkowicie darmowy. Drugą z dużych i ważnych nowości to fakt, że możemy dzwonić do osób również posiadających ten komunikator. Oczywiście ponownie jak w przypadku chatu zupełnie za darmo w ramach połączenia z internetem. Jakość rozmowy do najwyższych nie należy, jednak mimo wszystko jesteśmy w stanie normalnie porozmawiać, szczególnie przydatne wówczas gdy jesteśmy poza granicami naszego kraju. Reszta elementów, czyli chaty uległy raczej kosmetycznym zmianom. Mamy możliwość wysyłania zdjęć, filmów, nagrań głosowych, kontaktów czy naszej lokalizacji w Google Maps, opcji jest kilka i myślę, że większość użytkowników nie będzie czuła niedosytu. Sama aplikacja działa stabilnie i bez żadnych problemów co cieszy. Twórcy zadbali również o to, by Ci którzy dbają o swój pakiet internetowy nie musieli co chwila sprawdzać jego stanu. W ustawieniach mamy podgląd aktualnie zużytego transferu, dodatkowo jest możliwość włączenia trybu oszczędzania danych. Małe, lecz pomocne dwie rzeczy.

WhatsApp na świecie niedawno przekroczył miliard aktywnych użytkowników, co jest wynikiem rewelacyjnym i czyni go najpopularniejszym komunikatorem na świecie. Ma więcej użytkowników jak chociażby Faceboook Messenger. W Polsce nie jest tak popularny widząc nawet po swojej liście kontaktów przy blisko 150 numerach raptem 30 posiada WhatsAppa. Według badań z 2015 z tego komunikatora korzysta około 11% internautów, co jest wynikiem słabym w porównaniu chociażby do samego Facebook Messengera, gdzie korzysta 51% posiadaczy smartfonów, czyli około 6,7 miliona użytkowników.

Podsumowując, WhatsApp to świetne narzędzie do komunikacji, oferuje najważniejsze funkcje zupełnie za darmo i widać, że na przestrzeni ostatnich czterech lat mocno ewoluował, zarówno jeśli chodzi o wygląd, jak i dodatkowe opcje i funkcje. To cieszy z całą pewnością użytkowników, choć w Polsce nie jest ich zbyt dużo.

  • System CRM

    Obecnie wszystkie komunikatory mają wiele funkcji i są to urządzenia dojrzałe lub prawie dojrzałe. Nasi klienci często proszą nas o stworzenie nowego komunikatora, który będzie działać w obrębie firmy. Coraz częściej po analizie potrzeb i możliwości takich rozwiązań klient dochodzi do wniosku, że będzie korzystać z jednego z ogólnodostępnych rozwiązań. Oto przykładowe rozwiązania z komunikatorem.
    http://kamee.pl/oferta/dedykowane-oprogramowanie-crm-zarzadzanie-relacjami-z-klientami