Gry

Real Boxing 2 Creed – recenzja

0

Real Boxing odniósł bardzo duży sukces na wszystkich dostępnych platformach. Grę sumarycznie pobrano ponad 25 milionów razy. Zagościła ona na wszystkich najważniejszych platformach począwszy od mobilnych – Androida, iOS, poprzez Playstation Vita, a także PC. Przed kilkoma dniami na systemie sygnowanym zielonym robocikiem oraz iOS wylądowała druga część, która dodatkowo została wzbogacona o wątki i elementy z nowego filmu Creed.

screen1

Początek rozgrywki to przede wszystkim stworzenie własnego boksera możemy wybrać już gotową postać lub od podstaw stworzyć ją samemu. Powiem szczerze, że samych możliwości zmiany wyglądu jest naprawdę dużo, choć część elementów możemy później odblokowywać wraz z postępem w grze np. nowe style brody, ułożenia fryzur. Oczywiście musimy przydzielić pulę punktów do statystyk, zostaje nam jeszcze przejść podstawowy tutorial i już możemy zaczynać stawać w szranki z oponentami. Jako, że gra bazuje na licencji najnowszego filmu z Sylvestrem Stallone – Creed. To właśnie on jest naszym przewodnikiem po samouczki i uczy nas poszczególnych technik. Począwszy od uników, kontrataków skończywszy na innych umiejętnościach. Główna kampania została rozpisana na 5 rozdziałów. Jeździmy po całym świecie pokonując kolejnych wrogów, każdy z eventów z kolei został podzielony na trzy mniejsze. Początkowo w północnej Ameryce wchodzą w ich skład jeszcze treningi, a w kolejnych częściach mamy już tylko bokserskie pojedynki. W zależności od rodzaju walki możemy stoczyć je z przeciwnikiem kierowanym przez AI lub też żywego człowieka. Główne eventy nie są inspirowane filmem Creed, jednak każda z części globu ma dodatkową minikampanię składającą się na 5 walk, które są stricte inspirowane tymi z filmu. Dodatkowo postacią, którą sterujemy w tych potyczkach jest Adonis Creed, syn największego rywala Rockiego – Apollo Creeda. Postać Adonisa jest głównym bohaterem samego filmu, więc nie dziwi takie rozwiązanie walk w przypadku tych dodatkowych kampanii. By nasz protagonista mógł stawać w szranki z kolejnymi oponentami musimy go odpowiednio trenować. Twórcy oddali do naszej dyspozycji cztery cechy, którymi opisany jest nasz bokser – siła, wytrzymałość, szybkość oraz zdrowie. Po każdej walce otrzymujemy doświadczenie, które z kolei możemy wydawać na ulepszenie statystyk. To jest jedna z dwóch możliwości rozwoju. Drugą są treningi (w tym wypadku możemy rozwijąć pierwsze trzy statystyki, bez zdrowia). Są to trzy różne minigierki, które musimy przechodzić by dostawać dodatkową pulę doświadczenia – to skakanie na skakance czy trening z workiem. Prócz tych podstawowych statystyk mamy także dodatkowe ruchy, umiejętności, które odblokowujemy wraz z postępem w głównej kampanii, czy kampanii Creed. Prócz samego doświadczenia po każdej walce otrzymujemy żetony, które z kolei możemy wydać na dodatkowe treningi czy specjalny ubiór. Tutaj też pojawiają się mikrotransakcje, które nie są szczególnie nachalne, jednak mam jedno ale. W ostatnim czasie coraz częściej spotykam się z ograniczeniami dotyczącymi czasu gry, to znaczy w przypadku Need for Speed No Limits był to nasz bak paliwa, w Angry Birds 2 to z kolei były jakieś kolejne życia. W przypadku Real Boxing 2 Creed mamy do czynienia z punktami kondycji, które niby same się regenerują ale trwa to długo, a po awansie na kolejny poziom doświadczenia już nie. Przez co kilkukrotnie musiałem przerywać grę czekając aż ponownie się zregeneruje moja postać, co niestety jest mocno irytujące. Druga sprawa to sam matchmatching. Sam w sobie trwa krótko i tutaj nie mam zastrzeżeń, jednak dopasowanie mniej więcej tymi samymi poziomami rozwoju naszych bohaterów praktycznie nie istnieje. Ilekroć grałem z żywym przeciwnikiem to za każdym razem był sporo silniejszy. Zdarzały się przypadki, gdzie przeciwnik miał 3 razy po 90 i raz 70 w statystykach, a ja 50 i trzy razy po 23 więc tak na dobrą sprawę dwa porządniejsze uderzenia i byłem na deskach.

screen4

Pod względem technikaliów spodziewałem się najwyższej możliwej półki i w sumie się nie zawiodłem. Real Boxing 2 Creed korzysta z najnowszej wersji silnika Unreal Engine 4 dzięki czemu wyciska on siódme poty z naszych smartfonów czy tabletów. Modele samych postaci bokserów są bardzo szczegółowe. Równie dobrze poruszają się na ringu. Brakuje mi jednak w tym idealnym odbiorze brak jakichkolwiek uszkodzeń ciała, siniaków, rozcięć po walce, szczegół, ale zawsze dodają takie smaczki realizmu. Mogło by być również więcej rodzajów animacji wejścia bokserów na ring. Po kilku walkach zaczynają się powtarzać i człowiek wówczas chce jak najszybciej skipować. Będąc jeszcze przy grafice warto wspomnieć o dwóch największych mankamentach czyli otoczeniu, a tak właściwie widowni, która niestety wygląd jakby ktoś wyciął każdą z postaci z kartonu i poustawiał wokół ringu. Zdaję sobie sprawę, że wygenerowanie żywo reagującego tłumu w czasie rzeczywistym przekracza możliwości konsol, a tym bardziej smartfonów. Jednak można było się pokusić o inne rozwiązanie, które nie uderzałoby tak w oczy jak chociażby wygenerowanie jednego rzędu ludzi, czy zrobienie półmroku na widowni by poszczególne postaci nie były tak widoczne. Drugi minus również wynika z pewnych ograniczeń platform mobilnych, ale może by się dało coś w tej kwestii zrobić, chodzi mianowicie o brak wygładzania krawędzi. Aktualnie to dosyć mocno kłuje w oczy, ale możliwe że niebawem problem zostanie w jakiś sposób rozwiązany. Jeśli natomiast mówimy o udźwiękowieniu, to w stosunku do oprawy graficznej prezentuje się przeciętnie. Niczym szczególnym się nie wyróżnia, dobrze wkomponowuje się w całą wizję gry Real Boxing 2 Creed.

screen5

Na koniec kilka słów o sterowaniu. Nie zostało jakoś szczególnie zmienione, bo po co zmieniać to co było dobre? Bokserem sterujemy za pomocą dotyku, prawa strona odpowiada za prawą rękę protagonisty, lewa za lewą. I wykonując odpowiednie gesty możemy atakować oponenta, rodzajów ataku jest kilka krótkie szybkie uderzenie tzw. prosty to jednokrotne tapnięcie, uderzenie w podbródek to gest przesunięcia palca w górę, a długi cios sierpowy to przesunięcie w palcem od środka do odpowiedniej prawej lub lewej krawędzi ekranu. Dodatkowo możemy wykonywać uniki czy trzymać gardę, odpowiednio w pojawiają się ikony w prawym jak i lewym rogu wyświetlacza. Dodatkowo część akcji możemy wykonywać tylko kontekstowo, w zależności od sytuacji na ringu. Sterowanie pod tym względem jest bardzo intuicyjne i precyzje, dzięki czemu możemy czerpać naprawdę sporą frajdę grając w Real Boxing 2 Creed.

screen3

Polscy twórcy z Vivid Games stanęli na wysokości zadania, oferując nam graczom solidną rozgrywkę. Główna kampania starczy na kilka godzin dobrej zabawy. To wszystko okraszone bardzo ładną oprawą graficzną. Real Boxing 2 Creed to raczej delikatna ewolucja niż rewolucja i gra przenosi w większości wypadków sprawdzone rozwiązania z jedynki, choć moim zdaniem nieco więcej można by dorzucić nowości. Myślę jednak, że mimo wszystko grę warto przetestować na swoim smartfonie czy tablecie, tym bardziej że Real Boxing 2 Creed zarówno w sklepie Google Play jak i Apple App Store jest dostępny za darmo. Choć w samej grze jak najbardziej znajdziemy mikrotpłatności, które na szczęście nie są zbyt nachalne. Szkoda, że wraz z premierą gry twórcy nie oddali do naszej dyspozycji również rodzimego języka.